Объявления
-
Предупреждение Центробанка РФ о мошенниках!
Министерство образования и науки Республики Дагестан сообщает о необходимости обратить особое внимание на проблему, касающуюся вовлечения...
12.02.2025
386
-
Наглядные материалы по профилактике...
Министерство образования и науки РД совместно с Министерством внутренних дел по РД разработали наглядные материалы по профилактике...
02.11.2024
578
-
Международная научно-практическая конференция «Современные...
Кафедра хирургической стоматологии ДГМУ приглашает вас на Международную научно-практическую конференцию «Современные методы диагностики и...
16.05.2025
7
-
Заседание диссертационного совета
В четверг 22 мая 2025 года в 12.00 часов в зале заседаний Учёного совета административного корпуса Даггосмедуниверситета (пл. им. В.И.Ленина,1) состоится...
16.05.2025
689
-
III Всероссийская научно-практическая конференция с...
Оргкомитет приглашает Вас принять участие в работе III Всероссийской научно-практической конференции «Актуальные вопросы внутренней...
15.05.2025
344
-
Экзамен по допуску на должности среднего медицинского...
Список сдавших экзамен и допущенных к осуществлению медицинской деятельности на должностях среднего медицинского персонала 34.02.01 (сестринское...
14.05.2025
1346
-
Всероссийский Интернет-конкурс научно-технологических...
Участвуй и стань победителем Всероссийского Интернет-конкурса научно-технологических проектов «Идеи будущего»! Программа «Шаг в будущее»...
13.05.2025
41
-
Телефон для приема сообщений о коррупционных проявлениях:
68-32-80
-
Эл. почтовый ящик:
Ubdgmu@mail.ru
Operators of the regional call center for coronavirus handled more than 16 thousand calls
21.02.2021
282
The operators of the regional call center for the new coronavirus infection have handled more than 16 thousand calls since the beginning of the center’s work. The rector of Dagestan State Medical University Suleiman Mammayev said about it in an interview today. “The regional call center for the new coronavirus infection has been operating for more than two months – since December 12, 2020. It was organized on behalf of the acting Head of Republic of Dagestan Sergey Melikov which was announced by him at one of the meetings.
“We proposed to place it on the site of Dagestan State Medical University. This was due to the fact that staff tenured positions were needed to work in the center. The best way to quickly organize the work was to attract students and residents who had already worked in call centers during the pandemic situation and were familiar with the problems caused by spread of COVID-19. Within 7-10 days, we carried out preparatory work and the center was opened. We have prepared 60 students who work around the clock,”- S. Mammayev said.
The centre operators handled more than 16 thousand calls, about 10 thousand of which are incoming and the rest are outgoing. The percentage of execution and processing of incoming questions is 97%.
According to the rector words, the main issues that interest our citizens are the issues of hospitalization, drug provision (in particular, outpatient treatment), research, patient routing and many others. “Recently, residents of Dagestan have been actively interested in vaccination, indications and contraindications, as well as where they can make the vaccine.
“Our operators follow the recommendation of the Temporary Methodological Recommendations in their work and consultations with patients (Prevention, diagnosis and treatment of new coronavirus infection) of the Ministry of Health of the Russian Federation,”- said the Rector of DSMU S. Mammaev.